Komisja alkoholowa – informacje

Aktem powołującym Gminną Komisję ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest zarządzenia Burmistrza Gminy i Miasta Pelplin. Obecnie działająca komisja została stworzona na podstawie Zarządzenia 8/2016 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 14 stycznia 2016 roku.

Obecny pełny Skład Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedstawia się następująco:

  • Tomasz Czerwiński – przewodniczący komisji
  • Lucyna Bielińska – zastępca przewodniczącego komisji
  • Mateusz Rogaczewski – członek
  • Ks. P. Tadeusz Brzeziński – członek
  • Magdalena Grajkowska – członek
  • Sławomir Jasiński – członek
  • Mariusz Naumowicz – członek

Komisja działa na podstawie Regulaminu Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zgodnie z Zarządzaniem nr 16.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 20 stycznia 2015 r.

Główne zadania komisji to:

– zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;

– udzielanie rodzinom, w których występuje problem alkoholowy, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed pomocą w rodzinie;

– prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych i innych będących alternatywną formą spędzania czasu wolnego dla dzieci i młodzieży uczestniczącej w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;

– wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;

– podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

Podstawowe cele programu:

  • ograniczanie ilości spożywanego alkoholu
  • kształtowanie wzorców życia bez alkoholu wśród dzieci i młodzieży, szczególnie ze środowisk zagrożonych
  • zmniejszenie rozmiarów naruszeń prawa na rynku handlu alkoholem
  • poprawa dostępności do leczenia odwykowego dla mieszkańców gminy
  • wspieranie psychospołeczne i prawne osób dotkniętych problemem alkoholizmu
  • prowadzenie działań profilaktycznych ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki szkolnej i rodzinnej
  • współdziałanie merytoryczne i wspieranie finansowe instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych realizujących zadania gminne z zakresu rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

 

Punkt konsultacyjny mieści się przy Placu Grunwaldzkim 2 (na parterze, po lewej stronie)

Godziny otwarcia:
Wtorek: 16:00 – 17:30
Czwartek: 15:30 – 17:00

Telefony kontaktowe:
– Pan Tomasz Czerwiński – 728 959 734